fredag 1 maj 2009

Sjuka ungar

.. ja i vanlig ordning kan man faktiskt säga, ungarna är sjuka igen...
Igår var vi till läkaren med Viggo, en inbokad tid eftersom han inte växer som han ska, han har t.o.m gått ner i vikt och bara växt 0,5cm på 3 månader, känner mig väldigt orolig över detta ska jag säga, i vartfall så skall vi få en remiss till barnkliniken för ta lite prover och sådant...

Algot har åxå super problem med astman, han kan inte gå ut utan att bli dålig, mögel i gräset?, pollen? ja jag vet inte vad det är! Vi fick iaf åka in med honom igår eftermiddag på akuten för att få inhalera, blev knappt någon skillnad så han fick Betapred lite senare (kortisonmedecin) Han var dessutom förstoppad och hade ont i både mage å rumpa, det blev microlax som dock inte (!!!) utan han somnade bajsnödig!
Klockan 04.00 i natt kräktes viggo, magsjuka, precis vad han lilla spinkfisen inte behövde! Känns helt hopplöst att få upp honom i vikt när han är sjuk jämt å ständigt!!!! Det är andra gången i år som han har magsjuka, och har han inte det så är han förkyld, han har inte vart frisk en endaste hel vecka innan han får något nytt!! Tror jag blir galen!!
Den 11 maj ska ju grabbarna börja dagis och hur blir det då? Där finns det ju en jäkla massa baciller!

Nej nu orkar jag ej tänka mer på det!!

Lägger in lite bilder från gårdagen!

Våran lilla Akkja


Viggo äter korv med bröd (han åt nästan en hel, jag var överlycklig, tills magsjukan kom)


Våran stora brasa


Fammo å Viggo


Algots enda skratt på hela dagen

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att du är orolig! bra att ni får komma till barnmed så det kan kollas opp. Ni hade ju nästan lika stor majbras dår som vi hade på byn i grå.../Kajsa

    SvaraRadera
  2. stackars killar..det är inte roligt när ungarna är sjuka!

    SvaraRadera
  3. ja, det var alltså inte från stefan utan från mej :)

    SvaraRadera
  4. Vad var det som tinade uppAlgot s¨mycket så han fick skaratta???/elli

    SvaraRadera