måndag 16 februari 2009

Ett foto i timmen


idag fick jag det briljanta ide´n att fota ett foto i timmen för att visa vad vi gör idag! Skriver givetvis något till varje bild, så här inne blir det täta uppdateringar idag!
Här kommer dagens första timmar:







08.50 Direkt vi kommer ner från sovrummet åker svampbob på.


09.50 Viggo får sin frukost
(tog såklart bilden åt fel håll, går ej att vända med denna dator)


10.50 Algot & Viggo leker på sitt rum
(medan jag sitter och letar nya gardiner på nätet)






11.50 Algot skulle tvätta munnen & händerna efter lunchen men började diska i stället.


12.50 jag sitter och skriver en IKEA inköpslista på saker jag skall införskaffa till vardagsrummet.


13.50 Viggo har tagit sig en tupplur och jag och Algot beskådar 2 älgar som står bakom vårt hus.



14.50 Tog just fram sopan för att ta upp diverse skräp från köksgolvet, ides inte dra fram dammsugaren för Viggo sover än!



15.50 Viggo har vaknat och sitter i min famn och hjälper mig att tradera lite!





16.50 Maten står på spisen




17.50 Viggo gungar och är så glad


18.50 Peter skulle roa ungarna i deras rum, problem 1=Algot var i tv rummet, problem 2=Viggo var i köket och klängde i mina ben=) Men han fick löst ett korsord!

19.30 Dagens sista bild, två vällingflaskor, två ungar och deras mamma påväg i säng!

Är trött som en, jag vet inte vad!! Men dagen har gått i turbofart iom att min mobilklockan ringt en gång i timmen!
Godnatt

9 kommentarer:

  1. Jag skall snart till stan med Mervi. Träning på Folkets Hus och sen ett möte./Kajsa

    SvaraRadera
  2. De har hänt förut oxå att kommentarer försvinner, sen är dom där igen, vete fasiken va det är för rackel:(

    SvaraRadera
  3. Vad fränt att ta bilder en gång i timmen./elli

    SvaraRadera
  4. vilken kul idé!! och roligt med Peter o hans korsord på golvet, kanske inte lika kul för dig men jag fick mig ett gott skratt!

    SvaraRadera
  5. Väldigt kul med en bilddagbok, fina bilder och alla är med utom huvudpersonen.

    SvaraRadera
  6. Rolig idé! Synd att mina dagar är så tråkiga så jag inte kunde köra på samma (Skulle bli bilder på datorn, maten, boken, maten, boken, maten, datorn, maten boken).. ;) självklart var bästa bilden på peter utan barnen där. :-D

    SvaraRadera
  7. Vad kul! Har också funderat på att göra det där men du vet, jag och mitt minne....
    Kanske skulle försöka mig på det nästa gång jag är ledig.
    Jag hade också lite roligt åt Peter och korsordet, haha!
    Kramis

    SvaraRadera
  8. Hahahhahaha, kan inte sluta skratta åt Peter :D

    SvaraRadera
  9. Haha! Vad roligt med en hel dag. Och är det inte typiskt att killarna helt plötsligt gör ngt annat än att underhålla ungarna!? Ha det gott. Kram D

    SvaraRadera