fredag 23 januari 2009

Fredag

Om en vecka fyller Viggo ett år, tänk att vi har haft den lilla gullplutten så länge redan!
Håller på att baka till hans kalas som vi ska ha på lördag, tänkte inte baka några överdrivna mängder fika, men lite iaf. Funderar på att göra smörgåstårta vi hade ju det när Algot fyllde 1 år... Isåfall får svärmor göra dom om hon orkar, givetvis med min hjälp, eller stjälp, haha!

Igår var jag på innerums homeparty i Kalix, dom hade jättefina grejer till hemmet och jag köpte lite grann och kryssade i att jag åxå skulle kunna tänka mig att ha en visning här hemma hos oss, finns kanske några som är intresserade av att komma?!
Var iaf där med susanna, vi möttes upp vid E4 an, och när vi stod där och jag lämnade min bil (eller peters, lånade den eftersom ungarnas stolar är i min om han skulle behöva åka någonstans med dom) ja då kom först ambulansen och sen polisen körandes in efter vår väg och som dom flesta vet så finns det 2 bebodda hus efter våran väg, vårat är det första och det är ju 3 km in.... ja dom hade iaf kört förbi vårt hus... har ingen aning om vad dom gjorde här... men dom verkade ha bråttom!

När vi kom från kalix och jag skulle hem så ser jag att någon vart in i bilen och rotat, allt från handsfacket var utdraget och det var allmänt stökigt i bilen, snacka om att jag kände ett obehag när jag körde in efter våran mörka väg, men jag ringde mamma som höll mig sällskap iaf! läbbigt!


Nej nu måste jag rusa ner för trappan och ta ut kakan ur ugnen!

Trevlig helg!

7 kommentarer:

  1. HejJo! Hoppas ni får en mysig helg.Ang. förra inlägget så... Fråga Musse vem Kaj Pollak är om du inte känner till denne eminente föredragare. ;) Han säger iaf att det man tänker om andra (tjejens tanke) säger mer om en själv än om den var tanken är riktad till. Dessutom kanske de inte tänkte ngt elakt alls. Tänk om de stod och sa "Åh, har du sett så gulliga ungar de har". Fast jag vet att man ganska kvickt kan se om någon smilar lite elakt eller vänligt så din "gutfeling" är nog inte fel, men som sagt det säger mer om henne än om er. Men det är lustigt att folk kan ha så mycket att tänka och säga om andra och så lite tid till att förbättra sitt eget liv. Vi saknar er. Många mysiga kramar till er allihopa. D

    SvaraRadera
  2. Glömde ju bort. Fy så otäckt att någon varit i eran bil. Huuu! Undrar verkligen vad polis och ambulans gjorde i Keräs??? LÅS DÖRREN!!! Fast nu har ni väl haft årtiondets polisbesök i Keräs så då dröjer det minst 10 innan nästa gång. :) Kram igen, D.

    SvaraRadera
  3. usch vad obehagligt, dels med polisen och ambulansen, dels med att nån varit i bilen å rotat. hade ni den olåst eller hade dom brutit sig in?

    SvaraRadera
  4. Men huvva! Vilken otäck känsla det måste ha varit att veta att nån rotat i bilen!

    Jag är garanterat intresserad av ett sånt party!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Givetvis kommer jag åxå! Kai Pollak har skrivit många bra böcker som alla borde läsa nån gång i sitt liv. jag tror att du nog ska ha en i ditt bibliotek där på vinden!

    SvaraRadera
  6. hej! huuu vad obehagligt med polis ambulans och bilrotning. jag kommer nog kanske åxå. det lät väldans intressant, kanske man får ta med sig en dotter eller två eller tre om dom vill komma med?

    SvaraRadera